Sunday, December 1, 2019

PRĂJITURĂ CU IAURT ȘI GRIȘ

Ingrediente:
– 700g. iaurt
– 200g. griș
– 3 ouă
– 50g. unt
– 75g. zahăr brut
– vanilie
– 100ml. lapte
– opțional coaja de la o portocală

Mod de preparare:
Se pune iaurtul la scurs într-o sită și se lasă o oră-două până se obține o consistență cremoasă, bine legată. Din 700g. iaurt am obținut 300g. iaurt scurs care l-am folosit pentru prăjitură. Am amestecat grișul cu iaurtul rămas și am lăsat compoziția la frigider pentru o oră (în acest timp se umflă grișul și se coace bine ulterior).
Se separă albușurile de gălbenușuri. Se bat albușurile spumă și apoi se adaugă zahărul brut peste acestea. Se mixează până se obține o consistență aerată, ușor lucioasă ca pentru bezele.
Se încorporează gălbenușurile peste iaurt și griș, se adaugă untul la temperatura camerei, vanilia și coaja de la o portocală spălată bine și dată pe răzătoare.
Se încorporează albușurile peste compoziția cu iaurt și griș cu o spatulă și mișcări ușoare de jos în sus. Se pune compoziția într-un vas termorezistent tapetat cu hârtie de copt. Eu am folosit un vas cu dimensiunile 20cm.x30cm. Se pune prăjitura la cuptorul preîncălzit la foc mediu pentru 20 de minute sau până se rumenește ușor (în cuptor se pune pe un nivel mai înalt să nu se rumenească tare dedesubt). Se scoate și se toarnă peste prăjitură laptele călduț. Se lasă la răcit în tavă și apoi se porționează.

No comments:

Post a Comment